poduszka ergonomiczna

Poduszka ergonomiczna

Zdrowie naszego kręgosłupa – doskonale wiemy jak w dzisiejszych czasach trudno o nie zadbać. Aktualnie bowiem nasz kręgosłup ciągle narażony jest na różnego rodzaju urazy. W jakich sytuacjach? Co ciekawe, to my sami często nie potrafimy zadbać o prawidłowy komfort dla naszych pleców. Jednym z podstawowych problemów jest aktualnie siedzący tryb życia, zarówno w pracy, jak i w domu. Ponadto dochodzi niewygodne spanie na złych poduszkach. W tym celu wiec powstały poduszki ergonomiczne o których warto powiedzieć sobie nieco więcej.

Poduszka ergonomiczna – po co i na co zwracać uwagę przed jej kupnem

Zadaniem poduszki ergonomicznej jest przede wszystkim dbanie o prawidłowy wypoczynek dla naszego kręgosłupa zapewniając mu odpowiednie wsparcie. Dzięki tego typu poduszkom zachowujemy naturalną krzywiznę kręgosłupa w każdej pozycji. To z kolei powoduje, że budzimy się bez uczucia sztywności i bóli kręgosłupa, dzięki czemu zyskujemy siłę na prawidłowe funkcjonowanie każdego dnia. Tego typu poduszki jednak zawdzięczają swoje działanie głównie dzięki piankom, które powodują, że sama poduszka nie odkształca się pod wpływem nacisku.

Poduszka ergonomiczna: http://www.sissel.com.pl/sissel-classic-rozmiar-l.html

Same poduszki dobierane są pod względem wzrostu, wagi, czy szerokości barków mierzonej od podstawy szyi do głowy kości ramiennej. Niezwykle ważną informacją jest jednak również pozycja w której zasypiasz. W tym wypadku wyróżniamy trzy rodzaje poduszek: poduszkę w kształcie „wałka” (dla śpiących na boku), poduszkę w kształcie gwiazdy (dla śpiących na brzuchu), oraz poduszka niska, miękka z lekkim wyprofilowaniem na środku (dla śpiących plecach).

Zadbaj o aktywność fizyczną

Jak już wyżej zostało wspomniane często to my sami nie potrafimy zadbać o zdrowie naszego kręgosłupa, a jednym z problemów jest brak aktywności fizycznej. Pytanie, jak w dzisiejszych czasach możemy się najlepiej rozruszać? Tu do wyboru różne opcje, od biegania, poprzez jazdę na rowerze, rolkach, aż po zajęcia fitness, gdzie dziś ćwiczenia mogą odbywać się zarówno na sali treningowej, jak i w domu.

Nie od dziś wiadomo również, że doskonałą (jak i bezpieczną) formą aktywności fizycznej jest pływanie, które powoduje, że nie tylko redukuje się napięcie w naszych mięśniach, ale i usprawnia się nasz kręgosłup. Udowodniono również, że dzięki wodzie zyskuje również układ oddechowy.

Samą aktywnością fizyczną może być również półgodzinny spacer wieczorem. Warto też wyrobić sobie kilka prostych nawyków. Przykładowo, jeśli masz blisko do pracy, to jazdę samochodem warto zamienić na pieszą wędrówkę.